Met de kaap van 400 medewerkers in zicht en de recente toetreding van Casteleyn Horecamaterialen, een nieuwe dochteronderneming tot de Bumaco Group is het tijd voor een nieuw logo. Niet enkel het moederbedrijf Bumaco Group, ook de dochterondernemingen worden in het nieuw gezet.
Deze vernieuwde logo’s en huisstijl komen er na een straffe evolutie die de bedrijvengroep de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. Enkele slimme overnames en nieuwe bedrijven maken de Bumaco Group tot wat ze nu is. “De connectie tussen de dochterondernemingen is sterker dan ooit te voren en dat weerspiegelt duidelijk in deze nieuwe branding. Met onze in-house expertise in koeling, airco, verwarming, elektriciteit, zonne-energie, zonwering, grootkeukens, inox en horecamaterialen zijn we in staat om elk project (voor professionele en particulieren klanten) te realiseren”, aldus CEO Roel Buelens.
Groei en uitbreiding
De laatste jaren ging de evolutie van de bedrijvengroep in stroomversnelling. “Voor de eerste keer ooit zal dit jaar eindigen met een geconsolideerde omzet boven de 100 miljoen euro. De laatste vijf jaar kwamen er twee vestigingen (Herentals en Nazareth) van Bumaco bij door slimme overnames en fusies met Ben Stevens, BNS Technics en AVS Service. Daarnaast sloten de bedrijven Inox+ en Casteleyn (met vestiging in Middelkerke) zich aan bij de Bumaco Group. Er werden ook enkele nieuwe entiteiten opgericht: Geelen, Lightful en weldra nog een nieuwe telg,” lacht Buelens.
De Bumaco Group staat sterker dan ooit tevoren. De dochterondernemingen versterken elkaar en samen zijn ze klaar om te bouwen aan de toekomst. Om dat te tonen, zullen Bumaco Group en haar dochterondernemingen vanaf vandaag een nieuwe branding en huisstijl dragen. “De nieuwe baseline van Bumaco Group toont dat onze firma is uitgegroeid tot een all-in service & installation group. Onze klanten weten ondertussen dat ze voor verschillende technieken op ons kunnen rekenen. Maar we willen dit nu ook ruimer kenbaar maken. Wij werken over de grenzen van de dochterondernemingen heen. Het nieuwe logo sluit naadloos aan bij de ambities van onze bedrijvengroep,” vertelt CEO Roel met trots.
Nieuwe naam voor Geelen
In 2017 vervoegde Geelen de bedrijvengroep. Deze firma is in de laatste jaren uitgegroeid tot een sterke, vaste waarde. Om de verankering binnen de Bumaco Group voor onze klanten te verduidelijken, zal de firma vanaf vandaag door het leven gaan als Electrico. “Geelen kwam destijds via een overname bij onze bedrijvengroep. Het was belangrijk om haar sterke naam in de regio te behouden. Nu kent iedereen onze firma als onderdeel van Bumaco Group. En dat willen we nu ook officieel erkennen. Electrico is een naam die klinkt als een klok en perfect past in het rijtje Bumaco, Solairco, Heatco en Kitchco,” zegt manager Gert Schellens.